Saturday, July 9, 2011

Lawatan Sambil Belajar ke Putrajaya ♥

Saya bangun pukul 6.46 minit pagi . Mandi , gosok gigi dan sewaktu dengannya . Dah siap turun bawah
Abah sakat , dia kata dekat saya TAK PAYAH PERGI LAH EH ? sakit hati saya dengar . Lama lama pujuk abah saya dia bagi *dia main main je sebenarnya :D * Saja nak manjo manjo . OKAY KAU GEDIK QILAH -.-

Naik kereta mama dengan abah hantar , WAHHH MERIAH TAU NYAH ! HAHA . 7.21 minit pagi sampai dekat sekolah . Terjumpa ibu dengan kak cha .*mak dayana dan adik dia * mama borak dengan ibu . Lepastu mama balik . Okayy ratu dah bayar duit tapi dia tak naik sebab ada lah sebabnyaa kan . Ajak dayana . Call dayana yang sedang membuta di pagi hari . TAK ANGKAT . Ibu balik rumah , tak lama tu dayana call saya , dia kata tak nak pergi . Okayy tak pe lah tak pakse .

Naik bas , tangkap gambor . Fatin opkos lah dengan aizad kan .Saya  duduk sorang sorang . Okayy ada cikgu yang baik hati ni halau kitorang duduk depan . Lagi lagi patin kena . Okay kami hanya menurut . Aizad kesian duduk belakang sorang sorang . Yang kami berdua bengang dengan cikgu baik hati tu -.- OH GOSH .

Sampai destinasi pertama . Festival Floria ! ♥ Okayyy . Cikgu suruh keluar dan berkumpul di parking pukul 10:15 pagi .Sampai sana teringat mama dengan abah , Sebab mereka sangat suka bunga bunga-an ye anak anak . Banyak jenis pokok yang kami jumpa . Nanti saya upload . Aizad dengan patin menyeweetkan diri mereka ye anak anak . Ini membuatkan saya cemburu dan iri hati . Saya terus teringat dekat dia . Okay back to the story . Tangkap gambarr lah kan . Saya pegang camera fatin dan pegang camera saya . perbuatan ini untuk  camera saya banyak gambar saya dan camera fatin banyak camera fatin. Okayy kat sana banyak gerai gerai jualan , Pokok , buah , bunga , baju , seluar , selendang , makanan dan air . Okayy kami terjumpa gerai air . Dengan perut sudah buat lagu hip hop . Fatin beli cappucino , Aizad Mocha dan saya Chocolate .
 Okay geng ABANG TOMEY datang tempat ice blended tu , Macam biasa Nabil dan Kevin mintak saya punya , Tak apaa lahh . Okayy jalan jalan lagi , jumpa kedai key chain yang boleh buat huruf . Aizad beli untuk fatin . Depan nama Aizad belakang nama Fatin . Tetiba ada orang call fatin , Dah habis cakap dalam phone , fatin cakap semua dah tunggu kitaaa , dalam fikiran kami hanya takut pada cikgu baik hati itu . Larii macam kuda sikit . Dah sampai dan kami bertiga membuat alasan tersesat di tempat parking . BAS PUN JALAN .


Dah sampai Destinasi kedua iaitu Cruise Tasik ! Yeayyyyyyyyyyyy ! Ini yang kami nanti nantikan . Jalan jalan dulu , Then naik cruise sama sama . Di dalam cruise cikgu baik hati menyuruh kami berudua untuk kehadapan . Saya rasa hendak mencarut tapi simpan kerana ada ustazah di sebelah saya *patin* Kami menurut lagi . Saya cakap dengan fatin lepas naik cruise jangan naik bas dengan dia . Fatin takut tapi hanya menurut . Okay dalam cruise . Seperti biasa ada pekerja bertugas untuk memberitahu maklumat lebih detail berkenaan putrajaya seperti jambatan , bangunan , masjid dan lain lain . Dah sampai hujung destinasi , kapal pusing balik . Okay kami ingat boleh keluar untuk menangkap gambar di luar kapal . tetapi tidak . Kami disoal kembali apa yang diterangkan oleh pekerja bertugas sebentar tadi . Geng abang tomey dengan buat muka tidak bersalahnya keluar dari kapal dan menangkap gambar , Saya dan fatin pun sama :P Okayy . Banya gambar comel :P Perasan lagi -.- Dah habis dah naik kapal . Ini membuatkan kami pulang ke sekolah . 

Sampai tempat bas , Cikgu cakap boleh jalan jalan dulu , 1.40 tengahari baru datang balik , sekali dengan solat . Kami gembira , Waktu menunjukkan pukul 12:58 di handphone saya . Ini membuatkan boleh spent more time dengan mereka semua . Jalan  jalan jalan and jalan jalan . Kami penat dan berehat di kafe . Tak order pun sebab makanan nya tersangat lah murahh ye anak anak *mahal nak mati -.-* Duduk duduk kejap jalan pergi kedai makan depan ada kedai yang harga macam mamak . Semua menyesal beli air yang sangat murah tadi :P Termasuk lah saya . duk sattt . Nampak Chocolate cake . Saya , fatin , eisyam share duit hanya untuk beli slice cake -.- share 3 orang . Jam menunjukkan pukul 1:35 dan kami begerak ke bas dan tepat sampai dekat bas . Oh lupa nak cerita aizad pergi solat jap . Dia tinggalkan beg dia dekat fatin . Fatin tertinggalkan beg aizad dekat cafe ! :O Sangat mengejutkan ye anak anak . Mereka berdua berlari dan pergi balik dekat cafe . jumpa ! Balik bas muka patin pucat kerana takut dimarahi oleh aizad . Tapi aizad tak marah pun .BAS JALAN.


Ingat balik , Rupanya pergi muzium dekat putrajaya . Yeayyyyyyyyyy ! Tak balik lagi ! besttt bangett dehh . Okayy lama gak ah nak sampai dekat muzium tu . Bila dah sampai masuk masuk , HAMMBEKK KAUU TULANG TERKECIL IKAN PAUS , Tapi nak penuh gallery dah tau . So benda tu besar lah deng :D Pekerja yang bertugas meminta kami untuk tidak pegang bahan pameran kerana mereka mengawet kulit yang sebenar , Ini menyebabkan kami boleh gatal gatal . Lepas tengok akak tu suruh buat kumpulan cari jawapan . Aku tak cari pun sebab penatttttttttttt T.T okay banyak yang bertungkus lumus cari jawapan . aku main computer :P Hahaha . Dah umumkan pemenang and say thank you and bla bla bla . BALIK .

Dalam bas , Saya  penattttttttttttttttttt T.T Lutut aku rasa macam nak tercabut . Tertidoo . LENA PULAK TUH . Tapi saya boleh dengar diorang nyanyi lagi Aisheteru , Selamat Malam dan bla bla bla . Best sikit tak naik bas dengan cikgu baik hatiii tuuuuuuuuuuuu -.- Okayy saya  tido , nak dekat sampai sekolah nabil ketuk ketuh kerusi saya macam nak tercabut dah kerusi tu . Saya marah dia , Takan tak tahu reaksi nabil kalau kena marah -.- Buat BODOH je . Sakit hati , Dah sampai sekolah masing masing balik , Sweet couple pinjam handpone saya untuk call ibu bapa masing masing . Fatin call then aizad . Ibu fatin dah sampai , saya dan aizad pergi dekat kereta hantar fatin lah then ibu dia kata nak hantarr , Tapi mama saya nak dekat sampai ta jadi lah , So aizad je lah yang tumpang . Best lah kau aizad dapat naik kereta mak mertua . Okay mama dah sampai terus pergi SP 1O amik anak buah . Amir Mukhriz . Amik then balik rumah Puchong Perdana . Mandi dan Update blog .

P/s : Best dapat spent time dengan korang !Assalamualaikum :D ♥